Feedurile algoritmice ne forțează să devenim mai competitivi

de: Andrada Bonea
21 03. 2016

După cum probabil știi deja, Instagram și Twitter trec la feeduri care sortează conținutul algoritmic, într-un mod similar Facebook. În cuvinte mai puține și mai clare, dacă nu publici o poză suficient de drăguță sau un tweet măcar aproximativ amuzant, sunt șanse mari să rămână în umbră.

Instagram și Twitter fac această trecere pentru a-și face aplicațiile mai interesante. Înainte, dacă publicai ceva pe oricare dintre aceste două platforme, aveai o audiență garantată, pentru că erau afișate cronologic. Acum, după cum spuneam și mai sus, dacă nu publici ceva suficient de interesant, ar putea rămâne în obscuritate. Nevăzute și nebăgate în seamă, rănind ego-ul fără milă.

Deja s-a întâmplat ceva similar paginilor de pe Facebook, iar acum nu ne referim la cele personale, ci ale business-urilor. Chiar dacă oamenii erau abonați la actualizările diverselor branduri sau companii, în scurt timp acestea au încetat să ajungă la toată lumea, din cauza nivelului prea mare de conținut similar, care încearcă să-și câștige propriul loc fruntaș în News Feed. Singura modalitate de obținere a reach-ului obișnuit implica plătirea Facebook pentru amplificarea vizibilității  posturilor. Probabil vom vedea consecințe similare în cazul Instagram și Twitter. Un follow nu va mai fi suficient, ci va trebui să publici conținut de calitate și să primești regulat like-uri, pentru a beneficia de angajamentul dorit.

Business-urile nu mai pot folosi aceste platforme în calitate de canale nelimitate de marketing. Cât despre utilizatorii obișnuiți, dacă până acum aveam impresia că toată lumea încearcă să își construiască o imagine a vieții perfecte pe Instagram, de acum va fi și mai rău. Și înainte ne străduiam să fim cei mai interesanți (prin fotografii aproape identice altor câteva mii de fotografii, dar cine suntem noi să judecăm?), dar acum, dacă nu ne reușește, plătim. Desigur, nu plătim la propriu dacă nu avem afaceri de promovat, ci doar nevoie de atenție, dar nimănui nu îi place să fie ignorat. Cu atât mai puțin în social media, unde ne străduim să umplem goluri din viața reală, iar atenția și aprecierea sunt esențiale supraviețuirii stimei de sine.

Totuși, schimbarea în acest sens nu e neapărat o fatalitate. Partea bună e că serviciile vor deveni mai apropiate de utilizatori și că îți vor afișa conținutul pe care vreo să îl vezi de îndată ce le deschizi. Nu vei mai rata ceea ce ai vrea să vezi, pentru simplul fapt că nu ai stat să verifici compulsiv aplicația pe tot parcursul zilei. Feedurile algoritmice nu sunt rele, sunt doar prea Facebook-ish, și reprezintă exact ceea ce ne plăcea că nu există la Instagram și la Twitter.

Prin urmare, acum rămânem cu Snapchatul neschimbat. Acolo poți să publici ce vrei și niciun computer nu va decide ce e demn de atenția prietenilor tăi. După cum spun cei de la Tech Crunch, când toate celelalte rețele sociale ne cer să fim cei mai buni, Snapchat ne lasă să fim noi înșine. Deocamdată.